2010年6月23日水曜日

アンビエントオクルージョン

こんちは。
Ambient occurusionという物。意味はよくわかりませんが、光源からの距離、物体同士の間隔を
計算して、光源から遠いと光が届かず暗く、物体同士が近すぎると光の反射が追い付かず、
その隙間は真っ暗になる。といったような自然現象をシミュレートしてくれますだそうです。
それが「中」の画像。それを影のない画像に乗算することで、自然で深みのある効果が得られます。








上 オブジェクトの色だけ
中 陰影の出力
下 乗算をかけたもの

映画のメイキングとか見るとよく目にしますが、
プロの現場では6回くらい分けて出力するそうです。

Hi.A picture I showed which was not rendered one time.
I parted it in two process.

In fact, 3dCG is too clear than real and there is equality shadow so it doesn't have good taste.
And I used 'ambient occurusion' we can simulate real world's righting taste. so there is good taste and true shadow.

above...only color there is
center...ambient occurusion
under...mixed one

professionals render them about 6 ways. anblievable.
bye.

0 件のコメント:

コメントを投稿